Usługi
- alert 24/7 o wykorzystaniu Twoich danych
- instrukcję postępowania na wypadek wyłudzenia
- informację, gdzie próbowano posłużyć się Twoimi danymi
- wziąć pożyczkę na Ciebie
- podpisać na Ciebie umowę np. na telefon
- zrobić zakupy ratalne na Ciebie
Co zyskasz?
- Dowiesz się, czy ktoś dodał, usunął lub zaktualizował informacje o Tobie w bazie Krajowego Rejestru Długów
- Dowiesz się, czy nie masz niespłaconych zobowiązań
- Uzyskasz informację, czy ktoś dopisał do Krajowego Rejestru Długów na Twój temat informacje o terminowym wywiązywaniu się z zobowiązań
- kto i kiedy w okresie ostatnich 12 miesięcy pytał o Ciebie w bazie Krajowego Rejestru Długów
- jakie informacje uzyskał na Twój temat
Jeśli w raporcie zobaczysz, że zostałeś zweryfikowany przez
instytucję, której nie udzielałeś stosownego upoważnienia, może to
oznaczać próbę wyłudzenia!
- Wiedzę, czy ktoś nie próbował dokonać wyłudzenia na Twoje dane: jeżeli ktoś sprawdzał Cię w Krajowym Rejestrze Długów, a Ty nie udzielałeś sprawdzającemu upoważnienia, to może to świadczyć o tym, że ktoś próbował dokonać wyłudzenia na Twoje dane
- Solidnego Partnera, usługę realizuje Krajowy Rejestr Długów – najdłużej działające biuro informacji gospodarczej w Polsce
- Informacje, jakie dane na Twój temat zgromadzone są w Krajowym Rejestrze Długów
- dopisał Cię jako dłużnika do Krajowego Rejestru Długów
- dopisał na Twój temat informacje do Krajowego Rejestru
Długów o terminowym wywiązywaniu się z zobowiązań
- Sprawdzisz, jakie informacje o Tobie znajdują się w Krajowym Rejestrze Długów
- Dowiesz się, czy nie masz niespłaconych zobowiązań
Jeżeli ktoś dopisał Cię do Krajowego Rejestru Długów, a Ty nie zaciągałeś zobowiązania wpisanego do Krajowego Rejestru Długów, może to oznaczać, że ktoś dokonał wyłudzenia na Twoje dane.
Krajowy Rejestr Długów udostępnia taką możliwość także nieodpłatnie na zasadach określonych w ustawie z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. z 2020 r. poz. 389), tj. raz na 6 miesięcy - poprzez swoje strony internetowe.
Szczegółowy zakres usługi opisany jest w "OWU". W sekcji Dokumenty Krajowego Rejestru Długów BIG S.A
- doda
- usunie
- zaktualizuje
- Aktualną wiedzę o zmianach sytuacji finansowej danej firmy i szansę na szybką reakcję
- Możliwość szybkiego zareagowania w przypadku otrzymania informacji o zmianie sytuacji finansowej firmy
Co zyskasz?
- Argument mobilizujący dłużnika do spłaty zadłużenia
- Większe prawdopodobieństwo, że dłużnik szybko
odda Ci pieniądze, bo utrudnisz mu funkcjonowanie
na rynku
- Satysfakcję, ponieważ dzięki upublicznieniu informacji o długach Twojego dłużnika, pomożesz uchronić przyszłych jego kontrahentów przed problemami
- dowiesz się, czy status zastrzeżenia Twojego numeru PESEL pozwala na zawarcie przez Ciebie umowy np. kredytu lub pożyczki. Od 1 czerwca 2024 r. instytucje finansowe, będą miały obowiązek sprawdzania statusu numeru PESEL przed udzieleniem np. pożyczki. Jeśli jej udzielą pomimo zastrzeżenia numeru PESEL, nie będą mogły dochodzić z tego tytułu należności.
- jeśli status zastrzeżenia Twojego numeru PESEL został zmieniony bez Twojej wiedzy, możesz podjąć niezwłoczne działania, aby wyjaśnić tę sytuację. Dzięki temu masz szansę zapobiec potencjalnemu wyłudzeniu zobowiązania finansowego na Ciebie;
- w wygodny sposób - kliknięciem - sprawdzisz status zastrzeżenia Twojego numeru PESEL.
Rządowy rejestr zastrzeżeń numerów PESEL powstał na podstawie zmiany ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, którą zmieniono ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości. Jeśli zastrzeżesz swój numer PESEL, znajdzie się on w specjalnym rejestrze. Od 1 czerwca 2024 r. rejestr ten – przed podpisaniem umowy z klientem – będzie musiał być sprawdzany przez każdą instytucję, na którą taki obowiązek nakłada w/w ustawa.
Po więcej informacji, w tym w jaki sposób można zastrzec swój PESEL, sięgnij tutaj: Wszystko, co musisz wiedzieć o funkcji „Zastrzeż PESEL” - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl
Szczegółowy zakres usługi opisany jest w "OWU". W sekcji Dokumenty Krajowego Rejestru Długów BIG S.A
- upewnisz się, czy w wybranym okresie Twój numer PESEL był zastrzeżony.
- sprawdzisz historię zastrzeżeń numeru PESEL poprzez serwis Chroń PESEL bez logowania się na stronie gov.pl czy w aplikacji mObywatel;
- sprawdzisz, czy nikt bez Twojej wiedzy nie zmienił statusu Twojego numeru PESEL.
Zastrzeżenie numeru PESEL - na czym polega?
Rządowy rejestr zastrzeżeń numerów PESEL powstał na podstawie zmiany ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, którą zmieniono ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości. Jeśli zastrzeżesz swój numer PESEL, znajdzie się on w specjalnym rejestrze. Od 1 czerwca 2024 r. rejestr ten – przed podpisaniem umowy z klientem – będzie musiał być sprawdzany przez każdą instytucję, na którą taki obowiązek nakłada w/w ustawa.
Po więcej informacji, w tym w jaki sposób można zastrzec swój PESEL, sięgnij tutaj: Wszystko, co musisz wiedzieć o funkcji „Zastrzeż PESEL” - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl
Szczegółowy zakres usługi opisany jest w "OWU". W sekcji Dokumenty Krajowego Rejestru Długów BIG S.A
- Wygodę. To my poinformujemy Cię, że status zastrzeżenia Twojego numeru PESEL się zmienił (wystarczy, że posiadasz telefon komórkowy i adres e- mail).
- Większą ochronę. Jeśli to nie Ty cofnąłeś zastrzeżenie numeru PESEL, mógł to zrobić oszust, który być może chce wyłudzić na Ciebie np. pożyczkę. Dzięki tej informacji możesz niezwłocznie zacząć wyjaśniać sprawę.
- Czas na reakcję. Dzięki powiadomieniu możesz podjąć działania aby wyjaśnić w jaki sposób doszło do zmiany statusu zastrzeżenia numeru PESEL, jeśli zmiany nie zostały dokonane przez Ciebie.
- KRD BIG S.A. co najmniej raz dziennie sprawdzi, czy zmieniło się zastrzeżenie Twojego numeru PESEL.
- Jeśli status się zmienił, otrzymasz powiadomienie.
- To nie Ty zmieniłeś status zastrzeżenia numeru PESEL? Możesz podjąć działania aby wyjaśnić w jaki sposób doszło do zmiany zastrzeżenia numeru PESEL.
Rządowy rejestr zastrzeżeń numerów PESEL powstał na podstawie zmiany ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, którą zmieniono ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości. Jeśli zastrzeżesz swój numer PESEL, znajdzie się on w specjalnym rejestrze. Od 1 czerwca 2024 r. rejestr ten – przed podpisaniem umowy z klientem – będzie musiał być sprawdzany przez każdą instytucję , na którą taki obowiązek nakłada w/w ustawa.
Po więcej informacji, w tym w jaki sposób można zastrzec swój PESEL, sięgnij tutaj: Wszystko, co musisz wiedzieć o funkcji „Zastrzeż PESEL” - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl
Szczegółowy zakres usługi opisany jest w "OWU". W sekcji Dokumenty Krajowego Rejestru Długów BIG S.A
- Po włączeniu Lokalizatora wycieku danych zostaje aktywowana funkcjonalność „Powiadomienia o wyciekach”. To stały monitoring Twojego loginu, którym domyślnie jest adres e-mail podany przez Ciebie przy rejestracji.
- Otrzymasz e-mailem podsumowanie informacji na temat wycieków zawierających Twój login, które miały miejsce w przeszłości.
- Gdy dojdzie do wycieku danych z udziałem Twojego loginu, dostaniesz powiadomienie SMS i e-mail.
- Po przejściu do Lokalizatora wycieku danych w serwisie Chroń PESEL, w każdej chwili sprawdzisz historię wycieków (wraz z różnymi szczegółami o nich, zebranymi przez serwis haveibeenpwned.com), w ramach których mogło dojść do ujawnienia Twojego loginu. Możesz też zweryfikować, czy inne z używanych przez Ciebie loginów nie wyciekły w przeszłości. Zrobisz to w ramach funkcjonalności „Sprawdź swój login”.
Wyciek danych to niepożądane zdarzenie skutkujące upowszechnieniem danych, przyczyną którego jest ich utrata lub nieautoryzowane użycie.
Serwis haveibeenpwned.com agreguje dane o wyciekach i dzieli je na dwie kategorie:
- naruszenia (ang. breach) - sytuacje, w których dane zostały przypadkowo ujawnione w podatnym na ataki systemie, np. z powodu niewystarczającej kontroli dostępu lub słabych punktów bezpieczeństwa w oprogramowaniu. Zazwyczaj, mają miejsce w aplikacjach, firmach czy serwisach internetowych. Dla tej kategorii serwis gromadzi różne dane, które obecnie obejmują najczęściej takie dane jak: nazwa firmy/portalu, data wycieku, kategorie danych, które zostały naruszone,
- wklejka (ang. paste) - informacje, które zostały “wklejone” na publicznie dostępną stronę internetową przeznaczonej do udostępniania treści (np. Pastebin). Takie strony preferowane są przez hakerów ze względu na łatwość anonimowego udostępniania informacji. Takie strony są często pierwszym miejsce w którym dochodzi o naruszenia, ponieważ taka wklejka to najczęściej zbiór adresów e-mail pochodzących z różnych serwisów i zebranych w jedną, długą listę.
- Informacje o wyciekach z udziałem Twojego loginu, które miały miejsce przed włączeniem usługi, jak i kolejno tych, które mogą wydarzyć się w przyszłości.
- Możliwość podjęcia szybszych kroków w sytuacji, gdy doszło do wycieku danych, których używasz do logowania. W przypadku uzyskania informacji o wycieku, możesz szybciej zareagować – przykładowo zmienić hasło czy usunąć konto w danym serwisie.
- Informacje o możliwych wyciekach z profilów internetowych, na których założyłeś konta dawno temu i pomimo braku korzystania z nich, nie dezaktywowałeś kont. Co za tym idzie, prawdopodobnie nie aktualizujesz hasła i nie włączasz dodatkowych zabezpieczeń. Dane z takich profili mogą być łatwiej dostępne dla cyberprzestępców, więc warto je kontrolować.
Co zyskasz?
- Możliwość szybkiej reakcji dzięki informacjom, na jakiej stronie i kiedy zostały opublikowane Twoje dane
- Wygodę, ponieważ nie musisz tych informacji szukać sam. Zrobimy to za Ciebie i w razie czego wyślemy powiadomienie
Jak to działa?
- Ktoś bez Twojej wiedzy publikuje na stronie internetowej Twój adres e-mail, PESEL lub nr telefonu
- Dostajesz powiadomienie SMS i e-mail
- Możesz szybko zgłosić ten incydent właściwym organom
- umowy najmu
- umowy darowizny
- reklamacji
- skargi do rzecznika konsumentów
- wezwania do zapłaty
- oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku
- pełnomocnictwa
- pozwu o zarządzenie alimentów
- umowy sprzedaży i dzierżawy
- odstąpienia od umów
- Łatwy dostęp do wzorów dokumentów, które mogą
okazać się przydatne w codziennych sprawach, takich
jak najem lokalu, reklamacja towaru itp. - Możliwość pobrania wzorów potrzebnych dokumentów
w dowolnym momencie - Brak konieczności korzystania z niesprawdzonych
szablonów z Internetu dzięki szerokiemu katalogowi
ponad 50 wzorów dokumentów
- Będziesz na bieżąco z metodami działania oszustów, którzy by uśpić naszą czujność, co chwilę wymyślają kolejne sposoby na kradzież danych
- Poznasz metody zabezpieczania swoich danych osobowych
- Otrzymasz porady, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci
- Dowiesz się o nowych, niebezpiecznych wyciekach danych w Polsce
- Przeczytasz interesujące statystyki związane z ochroną danych
- Większą kontrolę nad bezpieczeństwem swoich danych
- Wygodę, ponieważ nie musisz nic robić. To my poinformujemy Cię SMS-em, jeśli np. pojawi się
nowa, niebezpieczna metoda na wyłudzanie danych Polaków - Większą świadomość na temat ochrony danych osobowych. A im większa Twoja świadomość, tym mniejsze szanse, że staniesz się ofiarą cyberataku
- Możliwość szybkiej reakcji w przypadku wycieku, który mógł dotyczyć Twoich danych
- Miej kontrolę nad swoimi finansami
- Monitoruj sytuację firm, z którymi chcesz nawiązać współpracę
- Sprawdź sytuację finansową wykonawcy bądź kontrahenta przed dokonaniem zakupu
STANDARD
- Kupujesz dom lub mieszkanie? Ustal sytuację finansową dewelopera?
- Zlecasz remont firmie budowlanej? Zanim wpłacisz zaliczkę ustal sytuację finansową firmy
- Kupujesz wymarzone wczasy? Sprawdź biuro podróży, by mieć więcej informacji o jego sytuacji finansowej i zwiększyć komfort swojego wypoczynku
- Zmieniasz pracę? Sprawdź, czy Twój pracodawca nie zalega w ZUS-ie, US lub czy nie zalega z płatnościami dla swoich pracowników
(dawniej: Sprawdź wiarygodność firmy)
- Masz do czynienia z podmiotem zagranicznym? Pobierz raport na jego temat, który zawiera dane aż z 55 źródeł zagranicznych
- Zależy Ci na pozytywnym wizerunku? Sprawdź, co o Twoim współpracowniku piszą w mediach.
- Chcesz nawiązać współpracę z nową spółką? Pobierz raport na jej temat, w którym znajdziesz przejrzysty graf powiązań
- Interesuje Cię czy dany przedsiębiorca korzysta ze wparcia publicznego? Sprawdź, czy otrzymał dofinansowania do swojej działalności
STANDARD
- Krajowy Rejestr Długów BIG S.A.
- Giełda wierzytelności Kaczmarski Inkasso
- Krajowy Rejestr Sądowy
- Rejestr Gospodarki Międzynarodowej
- Program Rzetelna Firma
- Monitor Sądowy i Gospodarczy
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Listy Sankcyjne
- Komisja Nadzoru Finansowego
- Subwencje Państwowe
- Biała Lista Podatników VAT
- Centrala Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
PLUS
- Krajowy Rejestr Długów BIG S.A.
- Giełda wierzytelności Kaczmarski Inkasso
- Krajowy Rejestr Sądowy
- Rejestr Gospodarki Międzynarodowej
- Program Rzetelna Firma
- Monitor Sądowy i Gospodarczy
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Listy Sankcyjne
- Komisja Nadzoru Finansowego
- Subwencje Państwowe
- Biała Lista Podatników VAT
- Centrala Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
- Inne giełdy długów
- Graf powiązań kapitałowo-osobowych
- Sprawozdania finansowe
- Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
- Lista PEP Polska
- Lista PEP Zagranica
- System VIES
- Dotacje Unii Europejskiej
- Publikacje na portalach internetowych
- Biura wirtualne
Szczegółowy zakres usługi opisany jest w "OWU". W sekcji Dokumenty Kaczmarski Group
CEIDG to prowadzona przez ministra właściwego do
spraw gospodarki elektroniczna baza przedsiębiorców
będących osobami fizycznymi (jednoosobowych
działalności gospodarczych).
KRS to prowadzony przez Ministerstwo Sprawiedliwości
i sądy rejonowe w systemie teleinformatycznym rejestr
przedsiębiorców (innych niż osoby fizyczne) oraz rejestr
stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i
zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych
zakładów opieki zdrowotnej.
- Zwiększenie ochrony przed wyłudzeniem na Twoje dane
- Alerty SMS i e-mail o wykorzystaniu Twoich danych
- Dowiesz się, co możesz zrobić w razie wyłudzenia
- Szybciej wyjaśnisz swoją sprawę
- prawo jazdy
- dowód osobisty
- dowód rejestracyjny samochodu
- paszport
- kartę miejską
- kartę płatniczą (debetową i kredytową)
- zrobienie zdjęć potrzebnych do nowych dokumentów
- Nie zapłacisz za wyrobienie nowych dokumentów
- Nie poniesiesz kosztów wykonania zdjęć do dokumentów
Co zyskasz?
- Pomoc profesjonalnego pełnomocnika procesowego
- Podejmiesz skuteczniejsze działania wyjaśniające