17 Marca 2022

Oszuści wyłudzają nasze dane przez emocje

Udostępnij:
– Warto pamiętać, że ani urzędnicy, ani konsultanci telefoniczni instytucji finansowych nie mogą prosić nas o podanie danych do logowania lub numeru karty płatniczej. Tak samo, nikt nie powinien wymagać od nas wysyłania skanu dokumentu tożsamości. Już samo takie zalecenie powinno wzbudzić nasze wątpliwości. Dużą uwagę powinniśmy także przykładać do sprawdzenia linków, które otrzymujemy. Tu potrzeba szczególnej ostrożności, ponieważ często adresy fałszywych witryn często różnią się w nazwie tylko jedną literką od tych, pod które się podszywają. Oszuści liczą, że tego nie zauważymy i tak się często właśnie dzieje – przypomina Bartłomiej Drozd, ekspert serwisu ChronPESEL.pl.

CZYTAJ WIĘCEJ: https://pieniadze.rp.pl/konta-bankowe/art35884031-oszusci-wyludzaja-nasze-dane-przez-emocje-np-na-szokujace-nagrania-z-ukrainy
Wróć do informacji z mediów