29 Listopada 2021

Około 1,3 mln Polaków robiąc e-zakupy podało ofiarą wycieku danych

Udostępnij:
„Jak wynika z badania dotyczącego rzetelności sklepów internetowych, aż 1,3 mln Polaków padło ofiarą wycieku danych podczas e-zakupów. Zgodnie z badaniem "Rzetelność sklepów internetowych" na zlecenie ChronPESEL.pl i Rzetelnej Firmy, współpracujących z Krajowym Rejestrem Długów najczęściej z prośbą o PESEL robiący zakupy online spotykali się podczas dokonywania płatności (43 proc. wskazań) oraz w trakcie rejestracji w serwisie sklepu (29 proc.). W przypadku 17 proc. badanych sprzedający poprosił o niego podczas wystawiania faktury.

- W myśl przepisów RODO wszystkie prośby firm o podanie PESEL-u przez klienta powinny być uzasadnione. Taka informacja zdecydowanie nie jest potrzebna podczas zwykłych zakupów, np. ubrań, czy książek w internecie" - stwierdził ekspert serwisu ChronPESEL.pl Bartłomiej Drozd. W przypadku takiego wymogu e-sklepu powinna "zapalić się nam czerwona lampka" - numer PESEL może bowiem posłużyć złodziejom do wyłudzeń, np. pożyczek czy kredytów na nasze dane.” - pisze Onet.

CZYTAJ WIĘCEJ: https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/cyber-monday-2019-kolejny-dzien-wyprzedazy-na-czym-polega/qsy6myl,79cfc278
Wróć do informacji z mediów